De Basis Van Seo – Deel 2

Zoekwoordenonderzoek

Wanneer je zoekwoorden gaat uitkiezen die met je website te maken hebben en waarop je wil ranken, noemt met dit een zoekwoordenonderzoek. Dit zoekwoordenonderzoek is essentieel om de goede zoekwoorden te weten.
Kies je zoekwoorden niet te groot! We gaan het voorbeeld geven van fruit. Je hebt dus een webshop waar je fruit en fruitmanden verkoopt. Het groot zoekwoord of hoofdzoekwoord zal fruit zijn, waar je ook meteen de meeste concurrentie kan verwachten. De kleinere zoekwoorden zijn dan bijvoorbeeld rood fruit, fruitmanden of de fruitsoort (appel, peer,…). Als je wil gaan linkbuilden kan je het beste beginnen met de kleinste zoekwoorden om zo op te werken naar het hoofdzoekwoord of headkeyword. Zo heb je al een linkprofiel op andere relevante kleinere keywords voordat je de linkbuilding op het moeilijk headkeyword gaat richten.

Up-to-date

Om goed over te komen tegenover Google is goed om je website up-to-date te houden zodat we geen verouderde website krijgen. Je kan dit bijvoorbeeld doen door een reactie-systeem of een rating-systeem. Het is ook mogelijk om een blog te starten op je website. Bv. website.nl/blog zodat er regelmatig nieuwe blogberichten verschijnen.
Voeg ook regelmatig een nieuw bericht of een nieuwe pagina toe! Onthoudt dat Google de voorkeur geeft aan websites die up to date zijn en houdt van grote en uitgebreide websites.

Eventueel volgt nog een derde deel.

rolonnkr@hotmail.com

About The Author

No Comments